Nasze realizacje – 6# LeGante.eu.

Nie że się chwalę (no dobra chwalę się) ale chciałbym przedstawić Wam nasz kolejny projekt, który już ujrzał światło dzienne. Temat fajny bo wprowadziliśmy do świata e-commerce LeGante, markę która w Polsce funkcjonuje już prawie 20 lat. Sieć butików z ekskluzywnym i co ważne, tylko polskim obuwiem działa w Rybniku. Sklep internetowy który dla nich stworzyliśmy ma pomóc zwojować im resztę kraju. 🙂


Test modułów PrestaShop – #7 Moduł lojalnościowy z progami rabatowymi.

Podczas przygotowywania wyceny dla pewnego projektu trafiłem na bardzo fajny moduł lojalnościowy do PrestaShop. Chodziło o stworzenie dobrego systemu który pozwoliłby na zbudowanie lojalności klienta e-sklepu poprzez premiowanie jego zakupów kolejnymi, coraz to większymi rabatami. Innymi słowy – im więcej wydasz tym większe będziesz miał zniżki. Proste a jednocześnie genialne. W sumie dość tanim kosztem można nie tylko zdobyć nowych klientów ale przede wszystkim sprawić by Ci starzy nadal chcieli robić zakupy. A tego życzyłby sobie chyba każdy sklep internetowy.


To my – ekipa DiH.pl :)

Z tym wpisem nosiłem się już od jakiegoś czasu. Pomyślałem, ze fajnie byłoby przedstawić naszym czytelnikom i Klientom członków naszego zespołu. Żeby nie było że w DiH.pl jakieś roboty pracują. Udało mi się zebrać to dopiero teraz przede wszystkim dlatego że ciężko było wyrwać kolegom te kilkanaście minut z ich pracowitego dnia. Moje liczne prośby spotykały się zazwyczaj z tym samym tekstem – „tak, tak Mariusz, super pomysł, w wolnej chwili coś Ci naskrobię, ale teraz to zawalony jestem robotą”. Zresztą am czasem nie wiem w co mam ręce złożyć więc musiałem być cierpliwy 🙂


Niuanse Facebook Ads, czyli jak nie zwariować tworząc reklamy na najpopularniejszym portalu społecznościowym.

Przy okazji opisywania Wam poszczególnych etapów tworzenia kampanii reklamowych na Facebooku, jak również podczas ich prowadzenia zdarzyło się kilka sytuacji które wzbudziły we mnie zaskoczenie, irytację, wkurzenie, rezygnację a na koniec śmiech. Obostrzenia regulaminowe które ów portal nakłada na reklamy sprawiają że coraz mniej mi się chce w ogóle cokolwiek tam robić… Ale po kolei.


Co piszczy w YouTube #8 – Granie na emocjach.

Czas na subiektywną dawkę filmików z YouTube które za jakiegoś powodu zwróciły moją uwagę. Muszę przyznać, że tych naprawdę fajnych produkcji robi się coraz więcej. I to nic że w większości przypadków stoi za nimi jakaś marka próbująca sprzedaż mydło czy „szprej”.
Dziś coś intrygującego, wgniatającego w fotel i wyciskającego łzy (te męskie, prawdziwe).


Nasze realizacje – 5# Gospy.pl.

Do realizacji tego projektu podchodziliśmy ze szczególnym zainteresowaniem. Nie co dzień bowiem zdarza nam się tworzyć sklep internetowy z artykułami… szpiegowskimi 🙂 Niczym więc James… nie, nie, nie. Żadnych wstawek bondowskich nie będzie. Chociaż jakieś odwołanie w sumie jest – jakby nie patrzeć była to ciężka, ale i bardzo przyjemna praca. Dla DiH.pl był to niewątpliwie nowy teren jeśli chodzi o branżę sklepów, ale myślę że całkiem fajnie wyszedł nam efekt finalny. Zresztą oceńcie sami.


Poradnik Facebook Ads 2# – Cel kampanii.

W pierwszej części poradnika Facebooka Ads opisałem pokrótce co czeka Was po wejściu w menadżera reklamy, jakie ustawienia trzeba wybrać oraz w jaki sposób z reklam się rozliczać. Dziś przedstawię Wam jakie opcje promowania się daje Wam Facebook i o czym należy pamiętać tworząc kampanię.


Co piszczy w YouTube #7 – Reklama i gry komputerowe.

Przy okazji jednego z wcześniejszych wpisów na luzie wspomniałem że jestem fanem kina i przedstawiłem tam kilka fajnych akcji marketingowych różnych marek które wykorzystały premiery filmów do promowania swoich produktów. Nie wiem czy wiecie, że podobne koalicje występują nie tylko w branży filmowej. Coraz popularniejszym kierunkiem akcji promocyjnych znanych brandów są również gry komputerowe.


Test modułów PrestaShop – #6 Jak zatrzymać klienta?

Mówi się, że najlepszym klientem jest ten który do Ciebie będzie powracał. Dlatego niezwykle istotną sprawą jest umiejętne zbudowanie jego lojalności. Sposobów na to jest mnóstwo. Dobra komunikacja poprzez Social Media, program lojalnościowy, newsletter czy choćby targetowane promocje to tylko niektóre z nich. Przy dobrych chęciach, pomyśle i niewielkim budżecie można naprawdę fajnie podziałać w tych obszarach. Ale dziś nie o tym. Dziś, chciałbym napisać o pewnym narzędziu które może okazać się niezwykle pomocne w przytrzymaniu klienta na dłużej.


Poradnik Facebook Ads 1# – Ustawienia i płatności.

Kilka miesięcy temu napisałem artykuł o różnicach między Google Adwords a Facebook Ads. Wyjaśniłem tam podstawowe różnice między obiema formami reklam oraz wspomniałem m.in. o tym, że kampanie na Facebooku są troszkę bardziej skomplikowane w przygotowaniu. Głównie dlatego że dają sporo opcji wyboru. Nie mówię tu oczywiście o postach sponsorowanych które de facto można odpalić niezwykle łatwo i szybko. Aby jednak zacząć zabawę z kampaniami najpierw trzeba ogarnąć ustawienia konta.


Co piszczy w YouTube #6.

Aby zrobić dobrą reklamę, taką która oprócz tego że będzie sprzedawać odniesie również sukces medialny (będzie się o niej mówiło, komentowało a wyświetlenia na YouTube będą rosły niczym nasz dług publiczny) potrzebny jest pomysł. Najlepiej prosty i genialny. Coś co przykuje uwagę, zaskoczy, rozśmieszy lub wzruszy. No chyba że olejemy to, pójdziemy po bandzie i zatrudnimy jakiegoś celebrytę lub artystę który samą swoją obecnością sprawi że dobry pomysł okaże się zbędny. I żeby było jasne – obie drogi są w porządku. To przecież odbiorcy reklamy determinują jej treść i przekaz. A ci jak wiemy są bardzo różnorodni. I dziś chciałbym pokazać Wam subiektywny wybór kilku reklam z udziałem artystów tworzących muzykę.


Test modułów PrestaShop – #5 Jak przyspieszyć sklep?

Wygląd sklepu internetowego to nie wszystko. Jest oczywiście bardzo ważny, pozwala przede wszystkim zrobić dobre, pierwsze wrażenie, ale jest też mnóstwo innych czynników które finalnie wpływają na odbiór i ocenę witryny. Choćby to jak szybko i stabilnie ona działa. Bo nie oszukujmy się, jeśli zacznę przeglądać jakiś sklep i się okaże że każda podjęta przeze mnie akcja będzie trwała zbyt długo, to po prostu z niego wyjdę. Dlatego budując e-sklep koniecznie trzeba zwrócić uwagę na takie elementy jak:


Nasze realizacje – 4# Luke Home Design.

Sklepów z oświetleniem w polskim Internecie jest dość sporo. Tak silna konkurencja sprawia, że każdy kolejny e-sklep z podobnym asortymentem czeka spore wyzwanie. Zresztą jak w każdej branży. Sprawia to, że oprócz dobrego pomysłu na stworzenie i prowadzenie takiego biznesu trzeba skupić się na aspektach które mogą i powinny wyróżnić go na rynku. Na przykład na wyglądzie i funkcjonalności platformy sprzedażowej. Musi to być coś świeżego, nowego ale i bardzo przyjaznego Klientowi. A że tylko takie sklepy internetowe robimy, pomysłodawca i właściciel Luke Home Design zgłosił się właśnie do nas 🙂


Duże zmiany w mobilnej wyszukiwarce Google.

Google zmienia się na lepsze. Tak w skrócie można opisać zmiany które w zeszłym miesiącu zostały wprowadzone w algorytmie najpopularniejszej wyszukiwarki, ale uwaga – używanej na urządzeniach mobilnych. Wielu twierdzi, że mimo iż było to do przewidzenia w działce mobilnego SEO może dojść do sporego zamieszania.


Luźny piątek „na ostro” #5.

Uwaga! Będzie dużo seksu! Wpis tylko dla dorosłych! 🙂

W końcu ten sprzedaje się podobno najlepiej. Stara indiańska prawda mówi, że jak chcesz przykuć czyjąś uwagę użyj słowa seks lub pokaż kobiece piersi. Sprawisz, że jest duża szansa iż przynajmniej męska część każdej społeczności zwróci uwagę na to co chcesz powiedzieć. Osobiście nie mam nic przeciwko wykorzystywaniu takich chwytów w reklamie o ile niesie to ze sobą jakiś przekaz i nie jest zbyt wulgarne. Żyjemy w takich czasach że granice w mediach przekraczane są co i rusz. Nic na to nie poradzimy. W końcu wyczucie dobrego smaku od zawsze było pojęciem bardzo subiektywnym. Ważne by w tym wszystkim znaleźć jakiś umiar i złoty środek. Poniżej kilka „interesujących” kampanii, które w moim przekonaniu je znalazły.


Test modułów PrestaShop – 4# Lista kombinacji.

Ten moduł wpadł nam w ręce przy okazji pracy nad jednym z naszych aktualnych projektów. Internetowa drogeria. Klient ma naprawdę sporo produktów w sklepie, które dodatkowo mają jeszcze różne kombinacje (perfumy w różnych pojemnościach. I tak z jednego produktu robi się np. 5 kolejnych klonów, które oprócz jednej cechy zupełnie niczym się nie różnią. Jak łatwo się domyśleć przy bazie produktowej idącej w tysiące, takie powielanie jest po prostu niepotrzebnie i uciążliwe (tak w prowadzeniu sklepu jak i przeglądaniu oferty przez Klienta). PrestaShop jako niezwykle rozbudowany system oczywiście potrafi sobie jakoś z tym poradzić. Są jednak rozwiązania które dają jeszcze więcej.


Poradnik PrestaShop 1.5 – 4# Strona główna.

Strona główna

Witam w kolejnym odcinku cyklu „Poradniki PrestaShop”. We wcześniejszych wpisach pokazałem Wam m.in. jak można dodać produkty i kategorie w sklepie. Dziś zaczniemy zapoznawać się z funkcjonalnościami sklepu po stronie użytkownika i przyjrzymy się dokładniej jak może wyglądać standardowa strona główna sklepu. Jej wygląd graficzny oraz układ może się oczywiście różnić, w końcu każdy chce być unikalny. Jednak poszczególne części zazwyczaj pozostają niezmienne.


Co piszczy w YouTube #4

Tak się składa, że jestem wielkim fanem kina. Właściwie poza amerykańskimi komediami dla nastolatków oraz horrorami (no boję się – nic na to nie poradzę) oglądam wszystko co mi wpadnie w oko. Mistrzem dla mnie jest Wes Andersson, ale z niecierpliwością czekam również na letnie blockbustery komiksowe czy ekranizacje książkowe. Lubię się po prostu dobrze bawić w kinie. Bardzo często przy okazji emisji takich filmów, wielkie marki wykorzystują ich popularność by wypromować swoje produkty. Rzecz jasna w porozumieniu z wytwórniami filmowymi. I kilka takich ciekawych akcji chciałbym Wam dziś pokazać.


Nasze realizacje – 3# Chopin Boutique B&B.

Jako, że przy poprzednich dwóch wpisach pokazałem Wam dwa sklepy tym razem czas na jedną ze stron WWW opartą o Wordpress. Projekt ten jest doskonałym przykładem tego iż wspomniany CMS nie służy tylko i wyłącznie do tworzenia blogów (tak go niestety większość kojarzy). Swego czasu popełniłem nawet artykuł na ten temat. Strona dla Chopin Boutique B&B to jak widać na załączonym wyżej obrazku coś czym chcemy się chwalić. Projekt był przyjemny w realizacji. Przy takich wdrożeniach możemy często puścić trochę wodzę fantazji i tak było też tym razem.


Test modułów PrestaShop – 3# Blog w sklepie.

W sierpniu zeszłego roku napisałem mały poradnik o tym jak poprawić ruch w sklepie internetowym. Przy okazji zbliża się wielkimi krokami sezon ogórkowy w wielu branżach więc warto przypomnieć sobie ten artykuły. Nie dlatego jednak o tym wspominam. Zwróciłem w nim uwagę na to, że fajnym pomysłem na stworzenie relacji z Klientami sklepu może być blog dotyczący produktów czy usług w nim oferowanych. Zasada jest prosta – jeśli dasz się poznać jako ekspert w swojej branży na pewno będziesz mógł liczyć na większe zaufanie kupujących.