Jak możesz zwiększyć AOV w swoim sklepie?

Chyba mało który wskaźnik jest tak istotny e-commerce, jak AOV, czyli average order value (średnia wartość koszyka). Im więcej wynosi Twój wskaźnik AOV, tym więcej sprzedajesz i więcej zarabiasz. Dlatego każdy przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy powinien stale zastanawiać się, jak można go zwiększać. Dobra wiadomość jest taka, że jest przynajmniej kilka skutecznych metod, które to …


Google Analytics 4 – dlaczego należy go wdrożyć i jak to zrobić w Prestashop?

Google Analytics od lat wiedzie prym wśród internetowych narzędzi analitycznych, pozwalających na monitorowanie różnych działań w witrynach i weryfikację ich efektywności. Rozwiązanie, do którego wszyscy zdążyli się już przyzwyczaić na przestrzeni ostatniej dekady, powoli przechodzi jednak do lamusa. Zostanie zastąpione nową wersją, reprezentującą całkowicie inne podejście do analityki internetowej. Co trzeba wiedzieć o Google Analytics …


Dyrektywa omnibus – co oznacza dla Twojego sklepu?

27 listopada 2019 roku została opublikowana Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2161. W świecie e-commerce jest znana jako dyrektywa omnibus. Każdy właściciel sklepu internetowego (choć stacjonarnego również) powinien wiedzieć, jakie zmiany wprowadza ta dyrektywa i co ona oznacza w praktyce. Zaraz to wyjaśnimy. Dyrektywa omnibus ma w zasadzie dwa główne cele – handel elektroniczny …


Dlaczego należy używać modułu do czyszczenia bazy danych w sklepach Prestashop?

Baza danych stanowi podstawę prawidłowego funkcjonowania każdego sklepu internetowego. Wykorzystywana jest do kompletowania zamówień, wystawiania faktur i wysyłania produktów pod wskazane adresy. Jeśli pojawią się w niej jakiekolwiek błędy, sprawna praca w firmie zostanie zagrożona. To zresztą niejedyny argument przemawiający za korzystaniem z modułu do czyszczenia bazy danych w sklepach opartych o silnik Prestashop. Dowiedz …


Czy Twój sklep na pewno spełnia wymagania Google? Audyt DiH

Prawdopodobnie słyszałeś już o wskaźnikach Core Web Vitals. Od marca 2021 roku stanowią centrum zainteresowań całej branży SEO. Nie od dziś wiadomo, że kryteria w algorytmie Google dotyczące pozycjonowania stron są bardzo liczne, zmienne i często trudne do zidentyfikowania. Do tego Google dołożyło kolejną cegiełkę w postaci nowych wskaźników, które mają ma na celu poprawę …


DiH na targach eTradeShow

E-commerce to nasze środowisko naturalne. Jako agencja partnerska PrestaShop tworzymy i zarządzamy sklepami internetowymi wielu marek. Dlatego nie mogło nas zabraknąć podczas prawdziwego święta polskiego i europejskiego e-handlu, czyli targów eTradeShow, które odbyły się 15 września w Warszawie. eTradeShow to zawsze punkt obowiązkowy w naszym kalendarzu eventów branżowych. Co roku zarówno targi, jak i towarzysząca …


Produkt szyty na miarę, czyli konfiguratory w e-commerce

Handel online już dawno przestał być miejscem, gdzie oferta jest ograniczona, a możliwości personalizacji niewielkie. Teraz to pełnoprawny kanał sprzedaży i komunikacji z klientami, a w czasach pandemii – śmiało można powiedzieć, że też najważniejszy. Sklepy internetowe dążą nieustannie do tego, żeby zapewniać klientom jak najlepsze doświadczenia i szeroką ofertę. W ten trend doskonale wpisują …


Rich Snippets – Co warto wiedzieć o danych strukturalnych

Rich snippets – co warto wiedzieć o danych strukturalnych? Rich snippets zwane są często fragmentami rozszerzonymi. To w skrócie dane strukturalne, które ułatwiają wyszukiwarce Google zrozumienie, co znajduje się na Twojej stronie internetowej i wyświetlanie odpowiednich informacji w wynikach wyszukiwania. Dzięki rich snippets, osoba poszukująca informacji, ma możliwość otrzymać więcej danych na temat zawartości określonej …


Zakupy cykliczne w e-commerce

Stały klient to prawdziwy święty Graal branży e-commerce. Im więcej takich osób znajduje się w Twojej bazie, tym stabilniejszy jest Twój biznes, możesz łatwo planować dalszy rozwój, a także sterować ilościami zamawianych towarów. Brzmi nieźle, ale pojawia się pytanie, jak to osiągnąć? Odpowiedzią coraz częściej są zakupy cykliczne, zwane też subskrypcyjnymi. Co powinieneś wiedzieć o …


12 urodziny dih.pl – 6 lat jako partner PrestaShop

12 lat dih.pl oraz 6 lat jako Certyfikowany Partner PrestaShop

W 2003 roku powstał serwis domenynet.pl, którego już nikt pewnie nie pamięta. Główną działalnością serwisu była rejestracja domen internetowych i hosting stron www. Po 6 latach działalności firma przekształciła się w spółkę i przeszła re-brandig.  W ramach rebrandingu do usług oferowanych naszym klientom dołączył webdesign i tworzenie stron WWW a od 2012 roku do portfela dodaliśmy usługę tworzenia sklepów internetowych. Od tego …


Migracja Magento na PrestaShop – czy warto i dlaczego?

magento-vs-prestashop

Obok licznych rozwiązań zamkniętych, na rynku e-commerce funkcjonują dwie popularne platformy open source – Magento i PrestaShop. Którą z nich wybrać i czy warto migrować z jednej na drugą? Magento czy PrestaShop? Porównania tych dwóch platform to temat, który jest aktualny od lat. Utarła się przy tym opinia, że o ile PrestaShop jest łatwiejszy we …


Praca zdalna w czasach pandemii – bezpieczny sklep

Praca zdalna w czasach pandemii - bezpieczny sklep

Bezpieczne logowanie do panelu administratora PrestaShop to kluczowa rzecz w zabezpieczeniach e-commerce. Mamy na to swój sprawdzony sposób. Sklep internetowy – bezpieczeństwo powinno stać na pierwszym miejscu Niestety nie zawsze tak jest, a właściwie w większości przypadków tak nie jest. Właściciele sklepów internetowych największą wagę przywiązują do wyglądu swojej witryny, łatwości poruszania się po niej, …


Aktualizacja PrestaShop do wersji 1.7 – warto czy nie?

PrestaShop w najnowszej wersji 1.7 przyniósł sporo zmian oraz wywołał niemałe poruszenie w branży. Konieczność postawienia sklepu internetowego na nowo, poprawa bezpieczeństwa i czytelności kodu, trudniejsze wdrożenia i brak kompatybilności szablonów czy ułatwienie zarządzania sklepem. To tylko niektóre z licznych cech nowej wersji PrestaShop. Czy warto podążać ze zmianami i zaktualizować PrestaShop do wersji 1.7? …


PrestaShop 1.6 i 1.7 – porównanie

PrestaShop w wersji 1.6 powstała w końcówce 2016 roku, a przez cały swój cykl życia przechodziła spore zmiany i modyfikacje. W czerwcu wersja 1.6 przestała otrzymywać wsparcie. Pierwsza wersja beta PrestaShop 1.7 opublikowana została na początku czerwca 2016 roku i od tego czasu otrzymała niemal 50 aktualizacji. Ostatnia z nich (w chwili pisania artykułu) miała …


Rodlew QMD – Case Study

Rodzinny biznes funkcjonuje nieprzerwanie od 40 lat. Od początku produkowane przez Rodlew QMD akcesoria nagrobkowe postrzegane były jako najwyższej jakości produkty. Z przedsiębiorstwem współpracują artyści z Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach, firma regularnie otrzymuje wyróżnienia – m.in. “Rzemieślnik Roku” czy “Menedżer Roku na Śląsku”. Rodlew QMD został także uhonorowany złotym okolicznościowym medalem za 25-letnią pracę …


Twój sklep internetowy wolno działa? Zobacz jak kompresja obrazów może to poprawić

Przeprowadzone badania przez Akamai [1], dowodzą że dwie sekundy to tak naprawdę próg akceptowalności dla witryny e-commerce. Co wskazuje, na oczekiwania użytkowników. To był rok 2010. Do dziś szybkość ładowania się stron to często i mocno zaniedbywany element, który przekłada się na odbiór witryny przez użytkowników. Oczekiwanie na załadowanie się sklepu internetowego, brak natychmiastowej możliwości …


Potrzeby konsumenta vs grupa docelowa – jakie mają znaczenie dla e-commerce?

Według raportu Gemius już 62% polskich internautów robi zakupy w internecie. Rozwijająca się z zawrotną prędkością branża e-commerce, a co za tym idzie rosnąca konkurencja, wymagają od właścicieli sklepów internetowych dokładnego podążania za potrzebami swoich klientów. Jak jednak je określić i dlaczego wybranie grupy docelowej jest tak istotne?  Znajomość potrzeb konsumenta kluczem do sukcesu Wszyscy …


Jak założyć sklep internetowy? – wywiad z CEO dih.pl.

E-commerce jest dziś tak popularną branżą, że w zasadzie mając fajny pomył oraz pieniądze na jego realizację można stosunkowo łatwo rozpocząć sprzedaż przez internet. Przydałoby się jednak podejść do tego z głową a tym samym spróbować ustrzec się błędów, które mogłyby wpłynąć na sukces takiego biznesu.