Uwaga na fałszywe maile z Urzędu Skarbowego!

Kilka dni temu, na skrzynce mailowej wylądował u mnie dość niepokojący mail którego tytuł krzyczał do mnie – INFORMACJA О ZAMIARZE WSZCZĘCIA KONTROLI SKARBOWEJ. W polu nadawcy pojawiła się znana instytucja czyli Urząd Skarbowy. Jak się potem okazało, w Polsce sporo osób tego dnia otrzymało takiego maila.


Dih.pl z platynową odznaką PrestaShop!

Nie często się chwalę na łamach bloga ale takim newsem aż szkoda się nie podzielić. Ale po kolei. Otóż PrestaShop, regularnie co pół roku przeprowadza wśród swoich Certyfikowanych Agencji weryfikację prowadzonych przez nich działań na rzecz rozwoju i promowania tegoż silnika. Sprawdza m.in. również ich poziom wiedzy (obowiązkowe szkolenia) oraz analizuje wdrożenia sklepów internetowych które zrobili. Finalnie, po takiej ewaluacji przyznaje punkty w tzw. scoringu który jest podstawą do przyznania odpowiednich odznak.


Kalendarz e-commerce 2019 od PrestaShop.

PrestaShop, udostępniła właśnie na swoim markecie Addons bardzo przydatny kalendarz e-commerce na 2019 r. Jeśli masz sklep internetowy na tym silniku to powinieneś otrzymać maile informacje o tym. Gdy już wejdziesz w ten link wystarczy zalogować się na swoje konto (lub zarejestrować się jeśli nie posiadasz go), wypełnić krótki formularz i zupełnie bezpłatnie ściągnąć finalnie plik PDF z kalendarzem.


Dobre praktyki UX. Proces zakupowy.

W poprzednim artykule dotyczącym dobrych praktyk UX (User Experience) mogłeś przeczytać o działaniach które warto wdrażać na karcie produktowej w sklepie internetowym. W poniższym tekście znajdziesz garść informacji które dotyczą jednej z najważniejszych części e-sklepu czyli koszyka i procesu zakupowego.


Dobre praktyki UX. Strona produktowa.

Jednym z najważniejszych elementów naszej pracy przedwdrożeniowej przy sklepach internetowych jest szczegółowa analiza projektu pod kątem UX (User Experience). Chodzi tu przede wszystkim o zaplanowanie projektu strony w taki sposób aby była ona jak najbardziej zorientowane na klienta. Dzięki temu ma on mieć pozytywne odczucia względem tak marki sklepu jak i oferowanego asortymentu.


Test modułów PrestaShop – #34 Jak zmienić linki w sklepie na bardziej SEO friendly?

Aby powiedzieć, że sklep internetowy jest SEO Friendly, czyli przyjazny dla wyszukiwarek internetowych musi on spełnić kilka ważnych warunków. Przede wszystkim powinien on dobrze opisany treścią a wiec mieć odpowiednie opisy czy słowa kluczowe. O tym pisałem zresztą już nie raz na łamach naszego bloga. Są tez mniejsze niuanse, które pomija się a w mają równie duży wpływ na pozycjonowanie.


Co piszczy w YouTube #32.

Święta w windzie też mogą być fajnie.
Pokazuje to w najnowszym spocie popularny producent i sprzedawca mebli – Ikea. I robi to naprawdę dobrze. Z humorem, dystansem, ale przede wszystkim w ciepłym i (tak, tak) domowym klimacie nadchodzących Świąt. Są zwyczajni bohaterowie (dwóch panów, którzy utknęli w windzie sklepowej) oraz produkty które tak jak zwykle są tylko tłem dla interesującej historii.


7 rzeczy które przygotują Cię na Black Friday. Część II.

Kilka dni temu, w pierwszej części tego artykułu pisałem o tym co warto sprzedawać i jak to najlepiej robić podczas akcji typu Black Friday. Tym razem skupię się na tym jak przygotować się tego dnia pod kątem technicznym oraz na obsłudze klienta, która jak się okazuje może być wręcz kluczowym elementem. 1. Obsługa klienta O tym, …


7 rzeczy które przygotują Cię na Black Friday. Część I.

Dla wielu sprzedawców najgorętszym okresem w roku jest na pewno ten poprzedzający święta Bożego Narodzenia. Szał zakupów świątecznych (tych tradycyjnych jak i internetowych) ogarnia bowiem praktycznie każdego. Oficjalnym początkiem przedświątecznej “gorączki” jest już od wielu lat tzw. “Black Friday” czyli “Czarny Piątek”. Moda ta, jak wiele zresztą innych, rozpoczęła się wiele lat temu w Stanach Zjednoczonych a dziś stała się bardzo popularnym wydarzeniem na całym świecie. Również w Polsce. W tym roku, obchodzić je będziemy 23.11.


Test modułów PrestaShop – #32 Menu dedykowane pod urządzenia mobilne.

Jeśli ktoś śledzi naszego bloga to wie, że przy testach różnych modułów pod PrestaShop coraz chętniej przyglądamy się rozwiązaniom stricte mobile. Wszelkiej maści badania mówią przecież jasno, że coraz częściej robimy zakupy przez urządzenia mobilne. I ten trend zwyżkowy będzie się utrzymywał jeszcze pewnie długo. M-commerce to już bowiem nie kawałek tortu a jego spora część. Wg raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie.”* stworzonego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej 2 lata temu  67% kupujących w sieci robiło to również mobilnie.


Co piszczy w YouTube #31.

Reklamy od dużych koncernów motoryzacyjnych zawsze zajmowały jakieś szczególne miejsce w moich rankingach. Bardzo dopracowane, często obsadzone gwiazdami kina, muzyki czy sportu, z dużym rozmachem, ale przede wszystkim inteligentne i zabawne. W sumie nie ma się co dziwić. Z budżetami sięgającymi często nawet siedmiocyfrowych kwot, można pozwolić sobie na topowe agencje reklamowe, które po prostu znają się na rzeczy. Co widać choćby na najnowszych produkcjach dla dwóch marek VAG (Audi i VW) oraz dla Toyoty.


Obsługa posprzedażowa – jak robić to dobrze.

Kilka dni temu kupiłem w przez Internet nowe okulary przeciwsłoneczne. Była to już trzecia para zakupiona w tym samym sklepie internetowym. Dlaczego tam? Bo lubię te okulary a produkt jest naprawdę dobrej jakości (cena też to trochę odzwierciedla…). Marki tychże okularów oczywiście podawać nie będę, ale chciałbym podzielić się moimi odczuciami po tym co stało się gdy już je kupiłem. Bo muszę przyznać, że obsługa posprzedażowa pod kątem User Experience zrobiła na mnie bardzo pozytywne wrażenie.


Test modułów PrestaShop – #31 Kompleksowa obsługa porzuconych koszyków.

Problem z porzuconymi koszykami w sklepach internetowych należy do kategorii tych z którymi wygrać się nie da, ale walczyć trzeba. Pisałem już zresztą o tym jakiś czas temu w tym artykule. Dla wielu właścicieli sklepów na PrestaShop jest to nie lada problem, dlatego staramy się nie ustawać w poszukiwaniu coraz to lepszych rozwiązań, które współczynnik odrzuceń zmniejszą do minimum. Kolejnym z nich jest moduł Abandoned Cart Reminder 5 in 1


Słownik najważniejszych pojęć e-commerce. Część I

Kilka dni temu przeprowadziłem ciekawą rozmowę z potencjalnym klientem na sklep. Była to młoda kobieta która wręcz zasypała mnie pytaniami. Zresztą już w pierwszych zdaniach podkreśliła że jest laikiem w tym temacie i liczy tu na moją pomoc.  I tu taka mała dygresja – w żadnym przypadku nie chcę by to zabrzmiało jakbym dyskryminował płeć …


Test modułów PrestaShop – #30 Zmiana numeracji zamówień.

PrestaShop, jako opensourcowe rozwiązanie daje naprawdę wiele możliwości. Jeśli się zna ten silnik, ma się jakieś pojęcie o html i css, a przede wszystkim trochę czasu to można samemu postawić prosty sklep internetowy. Do większych wdrożeń jest już jednak potrzebna dodatkowa pomoc. I nie mówię tu tylko o pomocy specjalistów. Chodzi przede wszystkim o dodatkowe moduły, rozbudowujące kluczowe elementy i funkcjonalności. Dzięki temu serwis stać się może bardzo potężną platformą sprzedażową.


Nasze realizacje #20 Sklep boscoshop.pl

Od czasu do czasu, gdy światło dzienne ujrzy któryś z naszych projektów, pozwalam sobie na łamach naszego bloga podzielić się tym co zrobiliśmy. Tym bardziej, jeśli jest to kolejne wdrożenie dla tego samego klienta. Daje nam to bowiem poczucie, że wykonujemy dobrą pracę. A tym przecież warto się chwalić. 🙂