Test modułów PrestaShop – #9 Zarządzanie stanem magazynowym.

W dzisiejszym odcinku „Testujemy moduły” przyjrzymy się bardzo ciekawemu i przydatnemu narzędziu, na które trafiliśmy przy okazji researchu dla jednego z Klientów. Otóż ów Klient nosi się z zamiarem przesiadki ze swojego obecnego, autorskiego systemu na PrestaShop. Notabene to już kolejna w ostatnich miesiącach firma która zgłosiła się do nas w podobnej sprawie:) Ale wracając do tematu.


Co piszczy w YouTube #14 – Pomagamy zwierzakom!

O zwierzętach które potrzebują adopcji niby mówi się wiele. Gdzieś tam w sieci pojawiają się co jakieś czas filmy jak to dobrzy ludzie z różnych organizacji ratują psiaki. Robi się nam smutno, są łzy radości że zwierzę będzie miało w końcu lepiej i… tyle. Na tym nasze rozważania i emocje się kończą. A przecież to dopiero początek drogi takiego czworonoga. Bo dopóki nie znajdzie on domu i osób które go pokochają nadal nie będzie szczęśliwy.


Ciekawe kreacje graficzne #2 – Nie pal!

Przy okazji jednego z wcześniejszych wpisów „Na luzie” dałem wyraz swojemu zdaniu w temacie palenia papierosów. Próbowałem, nie lubię, nie smakują mi, są niezdrowe a do tego trują nie tylko palacza ale i otoczenie (dzięki Bogu za ustawę zabraniającą palenia w miejscach publicznych!). Dziś przy wpisie z ciekawymi kreacjami graficznymi wrócę do tematu bo trafiłem na kilka bardzo fajnych kampanii ostatnio.


Poradnik Facebook Ads 4# – Optymalizacja i tworzenie reklam.

W ostatnim odcinku „Poradnika Facebook Ads” przedstawiłem Wam najpopularniejszą formę reklam na tym portalu czyli Promowanie postów. I jeśli udało się Wam przyswoić tę wiedzę to nie będziecie mieli żadnego problemu z ustawieniem reklam przy innych celach kampanii. Większość opiera się na tych samych działaniach i ustawieniach. Warto jednak zwrócić na dwa elementy które mogą wyglądać inaczej.


Co piszczy w YouTube #13 – Allegro, Coca-Cola i dużo błonnika.

Ładny piątek (przynajmniej w Warszawie) więc trzeba jakoś pozytywnie nakręcić się na weekend. A jak inaczej to zrobić w pracy jak nie na YouTube przeglądając ciekawe lub śmieszne filmiki. I tu pojawiam się ja z kolejną dawką niezwykłych produkcji.

Notabene amerykańscy naukowcy stwierdzili nawet, że oglądanie filmów z kotami w czasie pracy czy nauki pozwala odsunąć negatywne emocje i dać motywację do pracy. Cóż, o kotach nic dziś nie będzie ale i tak mam nadzieję że te kilkanaście minut które tu spędzicie nie będzie zmarnowane.


Ciekawe kreacje graficzne #1 – Reklamy z podtekstem.

Czas na małe urozmaicenie w naszym cyklu „Na Luzie”. Jak wiecie do tej pory mogliście zobaczyć ciekawe akcje marketingowe, społeczne lub po prostu reklamy przede wszystkim w formie filmów. No ale nie samym YouTube czy Vimeo Internet przecież żyje. Jest mnóstwo świetnych kreacji graficznych na które warto zwrócić uwagę. Zabawne, szokujące, dające do myślenia, z ukrytym podtekstem, proste i trafne – takie reklamy będę od czasu do czasu Wam pokazywał. Dziś pierwsza dawka.


Co piszczy w YouTube #12 – Nie pal!

Właśnie pod takim hasłem będzie dzisiejszy odcinek subiektywnego przeglądu YouTube. Tak. Będę namawiał palaczy do rzucenia tego niezdrowego, drogiego i jak się okazuje mało atrakcyjnego nałogu. A że sam nie palę zrobię to z nieukrywaną przyjemnością 🙂


Czy opinie o produktach i sklepach są ważne?

Pech chciał, że jestem zmuszony kupić nowego smartfona. Poprzedni zaginął podczas wakacyjnych wojaży. Jak to zwykle bywa w takich sytuacjach zakopuję się na kilka dni w Internetach i grzebię. Testy, filmy, porównania, staram się zasięgnąć języka w świecie wirtualnym i rzeczywistym, czytam i słucham opinii. Te ostatnie (jeśli wiarygodne) są często tym ostatecznym argumentem który popycha mnie do zakupów. Jako inteligentny człowiek (tak, lubię tak o sobie myśleć) staram się przesiać komentarze prawdziwe i te napisane na zlecenie. Znam rynek marketingu szeptanego, kiedyś już o nim nawet trochę pisałem i wiem czego mogę się spodziewać na tym śmietnisku (czyt. Internecie). Nie ma jednak wątpliwości, że to właśnie opinie innych są często decydującym czynnikiem czy wybierzemy dany produkt/sklep czy nie. Dlatego odpowiadając na pytanie z tematu – tak, opinie są bardzo ważne. I już spieszę z wyjaśnieniem dlaczego tak uważam.


Nasze realizacje #8 – rogatka.eu.

Realizacja sklepu rogatka.eu była dość wyjątkowa z co najmniej kilku powodów. Przede wszystkim dlatego, że nie był to tylko i wyłącznie sklep internetowy. W założeniu, właściciel platformy chciał aby była ona również miejscem gdzie Klient znajdzie porady dotyczące sprzedawanych produktów. Stąd pojawienie się odpowiednich działów. Istotną sprawą było dość nietypowe połączenie branż. Otóż w sklepie który tworzyliśmy musiały znaleźć się artykuły ogrodowe oraz… odkurzacze centralne 🙂 Wbrew pozorom ma to duże znaczenie na etapie projektowania szaty graficznej. Myślę jednak, że finalny efekt wyszedł nam naprawdę dobrze.


Poradnik Facebook Ads 3# – Promowanie postów.

Wiecie już z naszych poprzednich poradników Facebook Ads co można znaleźć w ustawieniach kampanii reklamowej oraz jakie możliwości promowania daje nam ten portal. Teoria jest więc chyba ogarnięta. Czas przejść do praktyki. W dzisiejszym wpisie przedstawię Wam krok po kroku, jak ustawić reklamę w opcji „Promowania postów”. Jest to najprostsza i chyba najpopularniejsza forma reklamy na Facebooku. Można ją stworzyć na dwa sposoby. Na szybko, z poziomu fanpejdża oraz trochę na około z poziomu menadżera reklam.


Test pluginów WordPress – #1 System rezerwacji online.

Testowałem już kilka modułów do PrestaShop więc czas najwyższy sprawdzić co nam może zaoferować WordPress. Okazja dobra bo dostaliśmy zapytanie od Klienta na wtyczkę do strony na tym CMS-ie odpowiadającą za umawianie spotkań. Chodziło o zainstalowanie funkcjonalności pozwalającej użytkownikowi zarezerwować wcześniej wizytę online. Wtyczka Nakiedy okazała się bardzo fajnym rozwiązaniem, które nie dość że jest darmowe to dostępne jest w języku polskim (inne które znaleźliśmy nie były, a to była kluczowa kwestia w tym przypadku).


Nasze realizacje #7 – Wina.pl.

Internetowy sklep Wina.pl istnieje na rynku już ponad 10 lat. Jego właściciel przyszedł do nas by go odświeżyć. Stworzyć zupełnie nową szatę graficzną, dodać więcej funkcji a przede wszystkim zmienić silnik sklepu. System na którym pracował, już od dłuższego czasu przestał być rozwijany i aktualizowany przez twórców. Tak niestety często się dzieje z autorskimi silnikami. Na początku jest fajnie, firma podchodzi bardzo nowatorsko i indywidualnie, a z czasem, gdy właściciel sklepu chce dalej się rozwijać nagle się okazuje, że został sam, bez żadnej pomocy. Każda modyfikacja czy nowa funkcjonalność musi zostać napisana przez programistę. Dlatego polecamy wszystkim PrestaShop. Wśród tych kilku tysięcy gotowych modułów na pewno znajdzie się coś co spełni każde oczekiwania 🙂


PrestaShop 1.6.1.0. Sporo zmian.

Jak mogliście zauważyć nasze sklepy internetowe opieramy o PrestaShop. Nam się dobrze na tym pracuje, a Klienci chwalą sobie funkcjonalność tego silnika. Dlatego uważnie śledzimy kolejne aktualizacje i gdy tylko coś istotnego się pojawia spieszymy by donieść Wam o tym. Najnowszy update (do wersji 1.6.1.0) przynosi ok 500 różnych zmian. Ma być ładniej, lepiej i szybciej. Są m.in. ulepszenia przy wyliczaniu cen, podatków, nowy szablon faktur i wiele, wiele więcej. Poniżej przedstawiam Wam te najważniejsze.


Co piszczy w YouTube #10 – Akcje mające to „coś”.

Bez bicia muszę przyznać, że aby reklama mnie zainteresowała musi „coś” w sobie mieć. Te tajemnicze „coś” jest sprawą kluczową. Trochę jak w relacjach damsko-męskich. Jak tego nie ma to nie ma relacji 🙂 Ostatnimi czasy, akcje które w jakiś szczególny sposób mnie ruszają dotyczą zazwyczaj spraw ważnych. Spraw o których mówić warto i trzeba. W dzisiejszym odcinku „Co piszczy w YouTube” będzie właśnie o takich akcjach.


Jak wrócić do pracy po urlopie…

Oj ciężko się wraca z urlopu… dwa tygodnie mijają zdecydowanie za szybko, nagle rzeczywistość daje nam porządnie w twarz a my nie jesteśmy w stanie się potem podnieść. Niby człowiek co roku wie co go czeka ale nadal nie może się na to odpowiednio przygotować. Bo co zrobić żeby uniknąć tej nieprzyjemnej konfrontacji? Nie iść na urlop? Dodam, że w chwili obecnej poważnie rozważam taka opcję na przyszły rok… 🙂 No, ale jeśli szef Cię będzie wyganiał na te Majorki, Madery czy inne Mazury tu skup się proszę przez kilka minut, bo przeczytasz moje subiektywne porady na to co zrobić aby powrót do pracy był na tyle przyjemny na ile to jest możliwe.


Co piszczy w YouTube #9 – Dzieci w reklamach.

Aby reklama zadziałał musi przykuć uwagę. To taka oczywista oczywistość. Pokaż kobiece piersi, piękne samochody i szybkie dziewczyny (czy jakoś tak), coś co zszokuje lub rozśmieszy do łez i sukces masz zagwarantowany. Dotyczy to również udziału dzieci w takich produkcjach (broń Boże w żadnej konfiguracji z powyższymi). Jeśli pokażesz słodkiego malucha, który robi śmieszne miny, zadasz śmieszne pytanie kilkulatkowi lub pokażesz go w zabawnej sytuacji możesz być pewny ze wyjdzie z tego coś fajne. I w tym odcinku chciałbym Wam pokazać kilka takich reklam, które wg mojej skromnej opinii wyszły naprawdę fajnie.