Test modułów PrestaShop – #24 Funkcja przesuwania zdjęć w galerii za pomocą gestów.

Wg ostatnich badań Gemius (110.2017) ponad 21 mln internautów w Polsce przegląda sieć za pomocą urządzeń mobilnych (smartfony i tablety)*. Wg badań Connected Consumer Study 2017 od Google, prawie 2/3 uzytkowników Internetu robi zakupy online, z czego ¼ z nich robi to za pomocą telefonu. W ciągu ostatnich kilku lat jest to wzrost nawet kilkukrotny. Nie ma się więc co dziwić, że tak duży nacisk kładzie się na technologię RWD przy budowaniu sklepów internetowych. Powstaje również coraz więcej dedykowanych funkcjonalności do wersji mobilnych sklepów i o jednej z nich opowiedzieliśmy niedawno na naszym kanale YouTube.


Poradniki PrestaShop 1.7 – 6#Konfiguracja wyszukiwarki w sklepie internetowym Prestashop.

Wyszukiwarka produktów to jeden z kluczowych elementów w każdym sklepie internetowym. Dzięki niej można szybko znaleźć interesujący nas produkt bez przebijania się przez drzewo. Niewiele jednak osób wie, że aby działała ona bez zarzutu należy ją poprawnie skonfigurować. Na naszym kanale YouTube wrzuciliśmy krótki poradnik, który pomoże przebrnąć przez ten proces back office PrestaShop


Dlaczego warto rozmawiać o budżecie?

Nie tak dawno temu, w jednym z artykułów opisywałem temat wyceniania prac programistycznych przy sklepach PrestaShop. Tłumaczyłem wtedy dlaczego nie zawsze jesteśmy w stanie od razu Klientowi napisać ile dane zlecenie zajmie czasu, a co za tym idzie ile będzie kosztowało. W odpowiedzi na ten wpis jeden z czytelników zwrócił nam uwagę, że przecież sami zgłaszając naszą kandydaturę do jakiejś wyceny na sklep internetowy na pewno też pytamy o budżet. 🙂 Tak, pytamy. Już tłumaczę dlaczego.


Kolejne przykłady phishingu, czyli uważaj na załączniki maili.

W ostatnich kilku tygodniach na moją skrzynkę przyszło naprawdę wiele spamu. Od okazyjnych telewizorów z Black Friday, przez rewelacyjne bazy B2B w których pewnie połowa rekordów jest pusta aż po nawołania o zapłacenie faktury. No właśnie… Na wstępie dodam, że wszystkie zobowiązania płacę w terminach. Tak ja, jak i nasza firma dih.pl. :) Ale internetowi …

Nasze realizacje #19 – Strona internetowa Waldtour.pl

Nie tak dawno, bo w lipcu pisałem o tym, że do naszego portfolio, w końcu po dłuższym czasie realizacji samych sklepów internetowych, dołączyła nowa strona WWW którą zrobiliśmy dla norweskiej drukarni wielkoformatowej (więcej o projekcie przeczytasz tutaj). Już wtedy jednak (co musieliśmy trzymać w tajemnicy) trwały prace nad kolejną stroną, która właśnie ujrzała światło dzienne.


Co piszczy w YouTube #30.

Ostatnio tak się skupiliśmy na naszych poradnikach na YouTube. że zaniedbałem trochę tę luźniejszą stronę popularnego serwisu wideo czyli ciekawe, śmieszne lub intrygujące kampanie reklamowe. Skrupulatnie je sobie zapisywałem i nadszedł czas by się nimi podzielić. Oto one.


Poradniki PrestaShop 1.7 – 5# Przypisywanie metod płatności do sposobów dostawy.

Na naszym kanale YouTube oprócz opisywania i testowania modułów do PrestaShop zajmujemy się również odpowiadaniem na pytania naszych subskrybentów mających różne problemy związane z tym silnikiem. Jedną z ostatnio zgłoszonych bolączek była sprawa niby błaha choć jak się okazuje na tyle ważna, że sama PrestaShop postanowiła w wersji silnika 1.7 wdrożyć już mechanizm, który miał ją zlikwidować (wcześniej, do wersji 1.6 włącznie takiej opcji nie było). Chodzi tutaj o przypisywanie odpowiednich metod płatności do odpowiednich przewoźników.


Porzucone koszyki – jak temu zaradzić?

Jeden z naszych obecnych klientów, dla którego prowadzimy suport techniczny i merytoryczny sklepu internetowego na PrestaShop, zapytał nas ostatnio czy znamy jakiś sposób na namierzenie klientów, którzy dodali produkty do koszyka, ale z niewiadomych względów zakupów nie sfinalizowali.


Dlaczego wycena naprawy sklepu internetowego jest tak ciężka do oszacowania?

Od jakiegoś czasu już, mamy w naszej ofercie usługę wsparcia technicznego i merytorycznego dla sklepów internetowych na silniku PrestaShop. W ramach umowy bierzemy wtedy taki e-sklep pod swoje skrzydła i zajmujemy się wszelkimi pracami przy nim. Zapewnimy ciągły support techniczny przy bieżących problemach, aktualizujemy moduły, silnik, dbamy o bezpieczeństwo oraz zapewniamy do dyspozycji zespół naszych grafików. Pod tym linkiem znajdziesz więcej informacji o niej.


4 triki na to aby klient Twojego sklepu chciał do Ciebie wracać.

Zapewne nie raz zastanawiałeś się przeglądając swój sklep internetowy co jeszcze mógłbyś poprawić lub zmienić aby Twój klient poczuł się w nim dobrze, a po zakupach zechciał do Ciebie wrócić. Bo to właśnie klient powracający a co za tym idzie – lojalny, jest najbardziej pożądanym klientem. To on będzie chciał zostawiać u Ciebie swoje pieniądze regularnie.


Nasze realizacje #18 – Strona internetowa Printmywall.no

Nie jest tajemnicą (wystarczy spojrzeć na nasze portfolio), że od dłuższego czasu gro naszych realizacji stanowią sklepy internetowe PrestaShop. Oczywiście na taki stan w żadnym wypadku nie narzekamy. Lubimy pracować przy sklepach. Strony WWW jednak też robimy. Fakt, że stanowią one mniejszy procent naszych wdrożeń nie oznacza wcale, że robimy je gorzej czy że nie chcemy ich robić.


Poradniki PrestaShop 1.7 – 2# Dodawanie produktów do sklepu internetowego.

Spieszę donieść, że na naszym kanale YouTube pojawiły się kolejne poradniki dotyczące zarządzania sklepem internetowym na PrestaShop w wersji 1.7. Tym razem przyjrzymy się jednej z fundamentalnych rzeczy w każdym sklepie, czyli dodawaniu nowych produktów. Temat jest o tyle ciekawy, że zakładka w panelu administracyjnym odpowiadająca za ten proces została dość mocno zmieniona w stosunku do wersji silnika 1.6.


Co się dzieje, gdy przestajesz dbać o swoja stronę?

Strona WWW to Twoja wizytówka w sieci. To miejsce gdzie potencjalny Klient ma najczęściej pierwszą styczność z Tobą i z tym co oferujesz. O tym, że powinna być schludna, przyjemna dla oka i responsywna pisałem już nie raz (np. tutaj). To o czym jednak zapomina wiele osób to późniejsze dbanie o nią. Przekonał się o tym np. jeden z naszych Klientów, któremu kilka lat temu zrealizowaliśmy stronę hotelu. Oto co można było zobaczyć przez kilka dni po wejściu na jego witrynę.


Co piszczy na YouTube #29.

Coś dawno nie pisałem co się dzieje na YouTube, a całkiem fajne i zabawne kampanie się pojawiały. O kilku więc chciałbym dziś napisać. Tak przy poniedziałku, żeby jakoś przyjemniej w tydzień pracy wejść. 🙂 W końcu nie samą pracą człowiek żyje.